Ben van der Hilst

1 Inleiding 15
2 De sturingsopgave van de schoolleider 23
3 Het sturingsdomein 'schoolorganisatie’ 51
4 De ontwikkeling van een praktijktheorie over de TOS 71
5 Validering en verrijking van de praktijktheorie door ontwerpgericht onderzoek 99
6 Toetsing van de proposities in de praktijk 125
7 Theoretische verdieping van de proposities 223
8 Conclusies over de validering en verrijking van het organisatiemodel 257
9 Opbrengst: een herzien hulpmiddel voor schoolleiders 283
10 Discussie 305
Epiloog 325
Samenvatting 327
Summary 341
Lijst met begrippen met de gehanteerde definitie in dit proefschrift 355
Referenties 359
Bijlagen 373
Bijlage A: Uitgebreide itemlijst over de TOS en de effecten 373
Bijlage B: Samenvattende scoringslijst variabelen van de TOS 379
Curriculum vitae 381
Dankwoord 383

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0