Ben van der Hilst

359 Referenties Teamgericht organiseren Referenties Abbott, A. D. (1988). The system of profession. Chicago:The University of Chicago Press. Abrahamsen, H., & Aas, M. (2016). School leadership for the future: heroic or distributed? Translating international discourses in Norwegian policy docu- ments. Journal of Educational Administration and History , 48 (1), 68–88. Adler, P. S. (2007). The Future of Critical Management Studies: A Paleo-Marxist Critique of Labour Process Theory. Organization Studies , 28 (9), 1313–1345. Allen, J., & Velden, R. (2012). Skills for the 21 st Century : Implications for Education . Maastricht: Maastricht University School of Business and Economics. Andersen, I., & Kruger, M. (2012). Advies beroepsstandaard schoolleiders Primair Onderwijs . Utrecht: Nederlandse Schoolleiders Academie. Andersen, I., & Krüger, M. (2013). Beroepsprofiel schoolleiders voortgezet onderwijs . Utrecht: VO-raad. Barge, J. K., & Shockley-Zalabak, P. (2008). Engaged Scholarship and the Creation of Useful Organizational Knowledge. Journal of Applied Communication Research , 36 (3), 251–265. Beijaard, D., Meijer, P. C., & Verloop, N. (2004). Reconsidering research on teachers’ professional identity. Teaching and Teacher Education , 20 (2), 107–128. Bergen, T., & Vermunt, J. (2008). Het leren van leraren op de werkplek. Tijdschrift Voor Lerarenopleiders , 29 (4), 45-53. Bezes, P., Demazière, D., Le Bianic, T., Paradeise, C., Normand, R., Benamouzig, D., … Evetts, J. (2012). New public management and professionals in the public sector. What new patterns beyond opposition? Sociologie Du Travail , 54 (SUPPL. 1), e1–e52. Bijlsma, K. M., & Van de Bunt, G. (2003). Antecedents of trust in managers: a “bottom up” approach. Personnel Review , 32 (5), 638–664. Blank, J. L. T., Haelermans, C., & van Hulst, B. L. (2009). Innovatiekracht van het voortgezet onderwijs . Delft: Instituut voor Publieke Efficiëntie Studies, Tech- nische Universiteit Delft. Bolt, L. Van Der, Studulski, F., Vegt, A. Van Der, & Bontje, D. (2006). De betrokkenheid van de leraar bij onderwijsinnovaties. Een verkenning op basis van literatuur. Beleidsonderzoek Arbeidsmarkt en Personeelsbeleid Onderwijs: brochure no 140 van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Boogaard, M., & Schoonenboom, J. (2004). Ander onderwijs, minder leraren . Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut van de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen, Universiteit van Amsterdam. Bossert, S. T., Dwyer, D. C., Rowan, R., & Lee, G. V. (1982). The instructional manage- ment role of the principal. Educational Administration Quarterly , 18 (3), 34–64.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAyMDc0