15315-wolbert

About the author 122 P UBLICATIONS A CADEMIC Wolbert, L.S., De Ruyter, D.J., & Schinkel, A. (2015). Formal criteria for the concept of human flourishing: the first step in defending flourishing as an ideal aim of education , Ethics and Education 10 (1), 118-129. https://doi.org/10.1080/17449642.2014.998032 Wolbert, L.S., De Ruyter, D.J., & Schinkel, A. (2017). What kind of theory should theory on education for human flourishing be? British Journal of Educational Studies . https://doi.org/10.1080/00071005.2017.1390061 Wolbert, L.S., De Ruyter, D.J., & Schinkel, A. (2018). Child rearing, risk, and striving for human flourishing. Educational Theory 68 (1). Wolbert, L.S., De Ruyter, D.J., & Schinkel, A. (2018). What attitude should parents have towards their children’s future flourishing? Theory and Research in Education . B OOK CHAPTERS Van Der Veen, C., & Wolbert, L. (2014). Human flourishing in Developmental Education schools: A collaborative project perspective. In A. Blunden (Ed .), Collaborative projects: An interdisciplinary study (pp. 336-341). Leiden: Brill. Wolbert, L.S. (2018). Martha Nussbaum and the fragility of good education. In P. Smeyers (Ed.), International handbook of philosophy of education . New York: Springer. P ROFESSIONAL Wolbert, L.S. (2015). De kansen van kinderen op een florerend leven in relatie tot een toekomstgericht curriculum. http://www.onderwijsfilosofie.nl/beschouwingen/onderwijs2032- in-perspectief-lynne-s-wolbert-over-de-kans-op-een-florerend-leven/ [ Childrens chances on a flourishing life in relation to a future oriented curriculum ] Wolbert, L.S. (2017). De prestatiepijn van een jonge moeder: een pleidooi voor kwetsbaarheid. In F.I. Kusters en A. Visser (Eds.) Prestatiepijn. Opvoeding en onderwijs voor een ontspannen samenleving (pp. 27-34). Culemborg: Phronese.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw