Carolyn Teuwen

A 129 Appendix casussen, het gebruik van een controlegroep, de gemengde methoden en de follow-up één jaar na de interventie. De belangrijkste beperkingen zijn de kleine steekproefomvang, de verschillen in de grootte van de groepen verpleegkunde- en geneeskundestudenten en het gebruik van zelfrapportage-instrumenten. De interventie die in dit proefschrift wordt gebruikt, voldoet aan de doelen die worden beschreven in de competenties van de Interprofessional Education Collaborative (IPEC). Implicaties voor het optimaliseren van de interventie en het behalen van de andere leerdoelen worden besproken, bijvoorbeeld een nabespreking waarin studenten kunnen reflecteren op het communicatieproces. Verdere onderzoeksvragen worden ook voorgesteld, bijvoorbeeld: hoe ontwikkelen vaardigheden zich op het gebied van interprofessionele samenwerking na het afstuderen, na het ontvangen van IPE tijdens de bacheloropleiding? CONCLUSIE De bevindingen van dit proefschrift helpen bij het begrijpen van de onderliggende mechanismen van interprofessioneel leren van verpleegkunde- en geneeskundestudenten in de basisopleiding, en kunnen bijdragen aan het ontwikkelen van krachtigere IPE-interventies.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw