Renate van Keulen

1. Inleiding 8
2. Methode van onderzoek 8
3. Game-elementen die bijdragen aan motivatie en leren 8
4. Benaderingen en didactiek van het Nederlandse literatuurgeschiedenisonderwijs 8
5. Benaderingen van het literatuurgeschiedenisonderwijs in de praktijk 10
6. Een didactische aanpak voor literatuurhistorisch redeneren 10
7. Vier perspectieven op De donkere kamer van Damokles 10
8. Constructie van het prototype 10
9. De eerste onderzoekscyclus: het redeneermodel 10
10. De tweede onderzoekscyclus: een volledige opdrachtenreeks 10
11. De derde onderzoekscyclus: het volledig digitale ontwerp 10
12. Het finale ontwerp: de digitale game 12
13. Conclusies, discussie en aanbevelingen 12
Bibliografie 12
Bijlagen 12
1. Digitale vragenlijst na lessenreeks 2 en 3 12
2. Instrument voor het analyseren van de redeneerstappen 12
3. Bijlagen bij hoofdstuk 9: de eerste onderzoeksyclus 12
4. Bijlagen bij hoofdstuk 10: de tweede onderzoeksyclus 12
5. Bijlagen bij hoofdstuk 11: de derde onderzoekscyclus 12
Samenvatting 12
Summary 12

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw