Renate van Keulen

408 Bibliografie Tisza, G., Zhu, S., & Markopoulos, P. (2021). Fun to Enhance Learning, Motivation, Self-efficacy, and Intention to Play in DGBL. In J. Baalsrud Hauge, J. Cardoso, L. Roque, & P. GonzalezCalero (Reds.), Entertainment Computing – ICEC 2021 - 20th IFIP TC 14 International Conference, ICEC 2021, Proceedings (pp. 28-45). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89394-1_3 Toulmin, S. (1958). The uses of argument. University Press. Valaris, M. (2019). Reasoning and deducing. Mind, 128(511), 861-885. https://doi.org/10.1093/ mind/fzy025 Vanbecelaere, S., Berghe, K., Cornillie, F., Sasanguie, D., Reynvoet, B., & Depaepe, F. (2019). The effectiveness of adaptive versus non-adaptive learning with digital educational games. Journal of Computer Assisted Learning, 36(5), 502-513. https://doi.org10.1111/jcal.12416 Vansteenkiste, M., Sierens, E., Soenens, B., & Lens, W. (2007). Willen, moeten en structuur in de klas: Over het stimuleren van een optimaal leerproces. Beleid Zelfstandig Leren, 16, 1-22. Velde, R. te, Brennenraedts, R., Kaashoek, B., & Segers, J. (2007). Serious Games Cross Sectorale technologie en marktverkenning. Ministerie van Economische Zaken. Ven, P. van de (1990). Het nut van het nutteloze. Een interpretatie van visies op literatuuronderwijs sinds het einde van de negentiende eeuw (Dissertatie). Katholieke Universiteit Nijmegen. Verboord, M. (2003). Moet de meester dalen of de leerling klimmen? De invloed van literatuuronderwijs en ouders op het lezen van boeken tussen 1975 en 2000 (Dissertatie). Universiteit Utrecht. Verboord, M. (2004). Literatuuronderwijs van Mammoetwet naar Tweede Fase: trends en effecten empirisch onderzocht. Levende Talen Tijdschrift, 5(1), 19-26. Geraadpleegd 20 januari 2021, van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltt/article/view/493. Verheul, I., & Koops, M. (2013). Implementatie van games in het onderwijs. Eindrapportage SLOA. Geraadpleegd 19 maart 2020, van www.docplayer.nl/17464552-Implementatie-vangames-in-het-onderwijs.html Vestdijk, S. (1951). Ivoren wachters. De Bezige Bij. Vezzali, L., Stathi, S., & Giovanni, D. (2012). Indirect contact through book reading: Improving adolescents’ attitudes and behavioral intentions toward immigrants. Psychology in the Schools, 49(2), 148-162. https://doi.org/10.1002/pi/ts.20621 Vriend, G. de (1996). Literatuuronderwijs als voldongen feit. Legitimeringen voor het leren lezen van literatuur op school (Dissertatie). Universiteit van Amsterdam. Wagner, E. (1994). In support of a functional definition of interaction. The American Journal of Distance Education, 8(2), 6-29. http://dx.doi.org/10.1080/08923649409526852 Weijts, C. (2016, 18 januari). ‘Die boekenlijst is misdadig. Fuck de canon’. NRC. Geraadpleegd 16 juni 2020, van www.nrc.nl/next/2016/01/18/die-boekenlijst-is-misdadig-fuck-decanon-1580663 Weisberg, R. (1995). Prolegomena to theories of insight in problem solving: A taxonomy of problems. In J. Davidson, & R. Stenberg (Reds.), The nature of insight (pp. 157-196). MIT Press. Wenhao, D., Tristan, E., & Seung-Hyun, C. (2013). Impact of Online Instructional Game Features on College Students’ Perceived Motivational Support and Cognitive Investment: A Structural Equation Modeling Study. Internet and Higher Education, 17, 58-68. Wilson, J., & While, A. (1998). Methodological issues surrounding the use of vignettes in qualitative research. Journal of interprofessional care, 12(1), 79-86. Witte, T. (2008). Het oog van de meester: een onderzoek naar de literaire ontwikkeling van HAVO-en VWOleerlingen in de tweede fase van het voortgezet onderwijs (Dissertatie). Rijksuniversiteit Groningen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw