407 Bibliografie SLO (2020). Hogere denkvaardigheden. Geraadpleegd 10 december 2022, van https://www.slo.nl/ thema/meer/hogere-denkvaardigheden SLO (2021). Startnotitie Nederlands Bovenbouw voortgezet onderwijs. Geraadpleegd 10 maart 2023, van https://www.slo.nl/@20063/startnotitie-nederlands Smulders, W. (1983). De literaire misleiding in De donkere kamer van Damokles. HES Uitgevers. Smulders, W. (1989). Over De donkere kamer van Damokles. In T. Anbeek, J. Goedegebuure, & B. Vervaeck (Reds.), Lexicon van Literaire Werken (pp 1-12). Wolters-Noordhoff. Geraadpleegd 20 september 2021, van https://www.dbnl.org/tekst/anbe001lexi01_01/lvlw00284.php Song, H., Kim, J., Tenzek, K., & Min Lee, K. (2013). The effects of competition and competitiveness upon intrinsic motivation in exergames. Computers in Human Behavior, 29(4), 1702-1708. Steenbakkers, J., Baaijen, V., & Glopper, K. de (2021). De pedagogische dimensie van formuleer- en schrijfstijlonderwijs binnen het schoolvak Nederlands: Een analyse van het curriculum, het vakdidactisch discours en de lespraktijk. Pedagogiek, 41(2), 1-27. Stichting Lezen (2021). Readification als nieuwe strategie in strijd tegen ontlezing onder jongeren. Geraadpleegd 20 maart 2023, van www.lezen.nl/nieuws/readification-als-nieuwe-strategiein-strijd-tegen-ontlezing-onder-jongeren Stokmans, M. (2013). Lezen in onze steeds veranderende samenleving: noodzaak en stimulering. In D. Schram (Red.), De aarzelende lezer over de streep (pp. 295-332). Eburon. Stralen, G. van, & Gudé, R. (2012). En denken! Bildung voor Leraren. ISVW. Straten, H. van. (1958, 15 november). Hermans schreef verzetsroman met held, die ’t niet is. Het vrije volk. Geraadpleegd 20 november 2021, van www.muni.cz/el/1421/jaro2013/NI03_44/ um/40196369/donkere_kamer.pdf Stroman, B. (1959, 21 februari). De onwaardige held als stuk van overtuiging voor het immoralisme: inhalen verboden: wanhoop en sterf. Algemeen Handelsblad. Geraadpleegd 20 november 2021, van www.muni.cz/el/1421/jaro2013/NI03_44/um/40196369/donkere_kamer. pdf Stuiveling, G. (1959, 7 februari). Een meesterstuk. Haagsch Dagblad. Geraadpleegd 20 november 2021, van www.muni.cz/el/1421/jaro2013/NI03_44/um/40196369/donkere_kamer.pdf Sturm, J (2005). ‘Ad deliberandum: Een historisch documentatiecentrum voor moedertaalonderwijs (1806-heden)? Ad deliberet. In E. Elffers, & F. Weerman (Reds.), A.D. 2005. DVD voor Ad Welschen bij zijn afscheid van de UvA. Faculteit Geesteswetenschappen, Universiteit van Amsterdam. Susi, T., Johannesson, M., & Backlund, P. (2007). Serious games, an overview. Technical report HISIKI-TR-07-001. University of Skvde. Tahey, C., & Vos, J. (1974). Literair-historisch, analytisch of sociologisch? In J. Sturm (Red.), Letteren leren lezen. Een bundel artikelen over literatuur- en lektuur in het voortgezet onderwijs (pp 115-136). Muusses. Tang, W., Reer, F., & Quandt, T. (2020). The interplay of gaming disorder, gaming motivations, and the dark triad. Journal of Behavioral Addictions, 9(2), 491-496. https://doi. org/10.1556/2006.2020.00013 Terlouw, J. (1971). Koning van Katoren. Lemniscaat.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw