Renate van Keulen

405 Bibliografie Poelhekke, M. (1909). Woordkunst. Wolters Uitgevers Maatschappij. Geraadpleegd 17 mei 2022, van www.dbnl.org/arch/poel004woor03_01/pag/poel004woor03_01.pdf Pontzen, R. (2018, 11 april). Het oneindige zoeken is niet spectaculair, maar wel informatief. de Volkskrant. Geraadpleegd 10 april 2020, van www. volkskrant.nl/beter-leven/het-oneindige zoeken-is-niet-spectaculair-maar-wel informatief~b710b348/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F Pos, S. (2010). Dorbeck is alles! Navolging als sleutel tot enkele romans en verhalen van W.F. Hermans. Vossius pers. Prensky, M. (2001). Digital game-based learning. McGraw-Hill. Qrius (2021). De leescultuur van jongeren. Stichting Lezen. Reeves, T. (2006). Design research from a technology perspective. In J. van den Akker, K. Gravemeijer, S. McKenney, & N. Nieveen (Reds.), Educational design research (pp. 52-67). Routledge Rhee, A. van (2016, 14 maart). Kluun: ‘Waarom gedwongen Reve doorploegen?’ Algemeen Dagblad. Geraadpleegd 10 mei 2020, van www.ad.nl/home/kluun-waarom-gedwongen-reve doorploegen Rijt, J. van (2020). Understanding grammar. The impact of linguistic metaconcepts on L1 grammar education (Dissertatie). Radboud Universiteit Nijmegen. Rijt, J. van, & Wijnands, A. (2017). Taalnorm, taalgevoel en taalwerkelijkheid: de casus ‘hun hebben’. Levende Talen Magazine, 104(7), 4-8. Rizzardini, R., Chan, M., & Guetl, C. (2016). An attrition model for MOOCs: evaluating the learning strategies of gamification. In S. Caballé, & R. Clarisó (Reds.), Formative assessment learning data analytics and gamification (pp. 295-311). Academic Press. Roggeman, W. (1978). Scheppend nihilisme. Gesprek met Willem Frederik Hermans. De Vlaamse Gids, 62(5), 315-334. Rooijackers, P. (2023). Oog voor diep begrip. Onderzoek naar het tekstbegrip van vwo leerlingen (Dissertatie). Universiteit Utrecht. Rouet, J., & Britt, M. (2011). Relevance processes in multiple document comprehension. In M. McCrudden, J. Magliano, & G. Schraw (Reds.), Relevance instructions and goal-focusing in text learning (pp. 19-52). Information Age Publishing. Roy, R. van (2018). The Ambivalent Motivational Power of Game Elements in Education: Nuancing the Gamification Debate (Dissertatie). KU Leuven. Roy, R. van, & Zaman, B. (2017). Why Gamification Fails in Education and How to Make It Successful: Introducing Nine Gamification Heuristics Based on Self-Determination Theory. In M. Ma, & A. Oikonomou (Reds.), Serious Games and Edutainment Applications (pp. 485 509). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-51645-5_22 RTV Oost (2020, 12 april). Verzetsheld of moordenaar. Geraadpleegd 20 april 2020, van www. youtube.com/watch?v=uX86tLoGmEo. Rutten, D. (2016). De ernst van het spel: Willem Frederik Hermans en de ethiek van de persoonlijke mythologie (Dissertatie). Universiteit Utrecht. Rutten, D. (2017). De chaos in het beeld: Over Willem Frederik Hermans als fotograaf. Extaze. Literair tijdschrift, 24. Geraadpleegd 20 april 2021, van https://pure.uvt.nl/ws/portalfiles/ portal/27149416/Daan_Rutten_Hermans_als_fotograaf_Extaze.pdf

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw