Renate van Keulen

404 Bibliografie Moseley, A., & Whitton, N. (2012). Using Games to Enhance Learning and Teaching: A Beginner’s Guide. Routledge. Mulder, J. (1997). Literatuur in het studiehuis. Bronnenboek. Thieme. Mulisch, H. (1982). De aanslag. De Bezige Bij. Nicholson, S. (2015). A RECIPE for Meaningful Gamification. In L. Wood, & T. Reiners (Reds.), Gamification in Education and Business (pp.1-20). Springer. Naeff, J. (1974). Nederlands in het V.W.O. en H.A.V.O. Onze Taal, 43. Geraadpleegd 20 augustus 2023 van https://www.dbnl.org/tekst/_taa014197401_01/_taa014197401_01_0001.php Nickerson, R. (2003). Teaching reasoning. In P. Leighton, & R. Stenberg (Reds.), The nature of reasoning (pp. 410-440). University Press. Nicolaas, M., & Vanhooren, S. (2008). Het literatuuronderwijs in Nederland en Vlaanderen. Een stand van zaken. Geraadpleegd 28 september 2020, van http://taalunieversum.org/sites/tuv/ files/downloads/literatuuronderwijs.pdf Ninaus, M., Greipl, S., Kiili, K., Lindstedt, A., Huber, S., Klein, E., Karnath, H., & Moeller, K. (2019). Increased emotional engagement in game-based learning – A machine learning approach on facial emotion detection data. Computers & Education, 142, 103-136. https://doi. org/10.1016/j.compedu.2019.103641 Nussbaum, M. (1998). Cultivating Humanity. A Classical Defense of Reform in Liberal Education. Harvard University Press. Nycz, M., & Cohen, E. (2007). The basics for understanding e-learning. In N. Buzetto-More (Red.), Principles of Effective Online Teaching (pp. 1-17). Informing Science Press. Oberon (2016). Lees- en literatuuronderwijs in havo/vwo. Geraadpleegd 20 april 2023, van https:// www.lezen.nl/nl/publicaties/lees-enliteratuuronderwijs-in-havovwo. Oblinger D. (2004). The Next Generation of Educational Engagement. Journal of Interactive Media in Education, 8(1), 1-18. Oostdam, R., & Witte, T. (1994). Vergelijkend warenonderzoek literatuurmethoden Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans. Levende Talen, 495, 584-594. Otterspeer, W. (2012). Dorbeck waar ben je? Een biografisch essay over De donkere kamer van Damokles. De Bezige Bij. Oversteegen, J. (1958). De donkere kamer van Damocles. Hoogtepunt in het werk van W. F. Hermans: een eigen wereld en een eigen taal. Vrij Nederland, 1958, 13 december. Geraadpleegd 20 november 2021, van www.muni.cz/el/1421/jaro2013/NI03_44/um/40196369/donkere_ kamer.pdf Peña-Miguel, N., & Sedano Hoyuelos, M. (2014). Educational Games for Learning. Journal of Educational Research 2(3), 230-238. https://doi.org/10.13189/ujer.2014.02030 201 Pink, D. (2011). Drive: The Surprising Truth about What Motivates Us. Riverhead Books. Pivec, P., & Pivec, M. (2011). Digital Games: Changing Education, one raid at a time. International Journal of Game-Based Learning, 1(1), 1-18. https://doi.org/10.4018/ijgbl.2011010101 Pleij, H. (2016, 21 januari). Max Havelaar. Een reactie op Christiaan Weijts. Geraadpleegd 22 april 2021, van https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/352408 Plomp, T. (2013). Educational design research: An introduction. In T. Plomp, & N. Nieveen (Reds.), Educational design research, Part A: An introduction (pp. 9-33). Netherlands Institute for Curriculum Development.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw