402 Bibliografie Kwakernaak, E. (2013). RTTI, OBIT, Bloom en het vreemdetalenonderwijs. Levende Talen Magazine, 100(5), 10-16. Geraadpleegd 20 maart 2022, van https://lttijdschriften.nl/ojs/index. php/ltm/article/view/536 Lamberechts, L. (1976). Literatuursociologie en esthetische autonomie, Handelingen – Koninklijke Zuid-Nederlandse maatschappij voor taal- en letterkunde en geschiedenis, 30, 89-107. https://doi. org/10.21825/kzm.v30i0.21001 Last, J. (1959). De defloratie van het verzet. De nieuwe stem, 14, 306-310. Geraadpleegd 14 oktober 2021, van www.dbnl.org/tekst/_nie017195901_01/_nie017195901_01_0048.php Leenders, G., De Graaff, R., & Van Koppen, M. (2021). Hoe meet je bewuste taalvaardigheid? Grammaticaal redeneren in de vakken Nederlands, Engels en Duits. Pedagogische Studiën, 98(1), 67-93. Leeuw, B. van der, Meestringa, T., Silfhout, G. van, Smit, J., Hoogeveen, M., Prenger, J., Langberg, M., & Jansma, N. (2017). Nederlands: Vakspecifieke trendanalyse 2017.SLO. Lehtonen, D., Jyrkiäinen, A., & Joutsenlahti, J. (2019). A systematic review of educational design research in Finnish doctoral dissertations on mathematics, science, and technology education. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 7(3), 140-165. https:// doi.org/10.31129/LUMAT.7.3.399 Leidse Werkgroep Moedertaaldidactiek (1986). Moedertaaldidactiek. Een handleiding voor het voortgezet onderwijs. Coutinho. Leighton, P. (2003). Defining and describing reason. In P. Leighton, & R. Stenberg (Reds.), The nature of reasoning (pp. 3-11). University Press. Leu, D., Kinzer, C., Coiro, J., Castek, J., & Henry, L. (2017). New literacies: A dual-level theory of the changing nature of literacy, instruction, and assessment. Journal of Education, 197(2), 1-18. Littlejoin, S. (1989). Theories of human communication. Wadsworth Publishing Company. Lokhorst, E. van (1959). Uit de donkere kamer. De Gids, 122, 217-220. Lukina, V. (2014). Kwaliteitscriteria voor educatieve games. Expertisecentrum leermiddelenontwikkeling Universiteit Utrecht. Geraadpleegd 20 maart 2020, van Microsoft Word - 2014_10_20_Educatieve_games_HW (clu.nl) Magliano, J., McCrudden, M., Rouet, J., & Sabatini, J. (2018). The modern reader: Should changes to how we read affect research and theory? In M. Schober, D. Rapp, & M. Britt (Reds.), The Routledge handbook of discourse processes (pp. 343-361). Routledge Group. Malone, T. (1981). What makes things fun to learn? A study of intrinsically motivating computer games. Pipeline, 6(2), 50-64. https://doi.org/10.1145/800088.802839 Mar, R., Tackett, J., & Moore, C. (2010). Exposure to media and theory-of-mind development in preschoolers. Cognitive Development, 25(1), 69-78. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2009.11.002 Marres, R. (1996). Over de interpretatie van De donkere kamer van Damokles van Willem Frederik Hermans. Dimensie Boeken. Martin, A., Ginns, P., & Papworth, B. (2017). Motivation and engagement: Same or different? Does it matter? Learning and Individual Differences, 55, 150-162. https://doi.org/dx.doi. org/10.1016/j.lindif.2017.03.01 Marzano, R. (2010). Using Games to Enhance Student Achievement. Educational Leadership: Journal of the Departement of Supervision and Curriculum Development, N.E.A, 67(5), 71-72. Marzano, R. (2012). Klaar voor de 21e eeuw. Bazalt.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw