Renate van Keulen

401 Bibliografie Keulen, R. van. (2021). Theorie en praktijk van historisch literatuuronderwijs: een vignettenonderzoek. Pedagogische Studiën, 98(1), 6-26. Geraadpleegd 20 juni 2023, van https:// platform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/13694 Keulen, R. van, & Bax, S. (2021). Literatuurhistorisch redeneren: hoe leerlingen met redeneerdidactiek literatuurhistorische inzichten kunnen verwerven. Kunstzone, Tijdschrift voor Kunst en Cultuur in het onderwijs, 4, 16-18. Keulen, R. van, & Spotti, M. (2024). What happens when students engage in learning how to reason about Dutch historical literature in a digital game? A case study of an upper secondary school classroom in the Netherlands. L1 — Educational Studies in Language and Literature (forthcoming). Khemlani, S. (2018). Reasoning. In S. Thompson-Schill (Red.), Stevens’ Handbook of Experimental Psychology and Cognitive Neuroscience (pp. 385-430). Wiley & Sons. Kidd, D., & Castano, E. (2013). Reading literary fiction improves theory of mind. Science, 342(6156), 377-380. https://doi.org/10.1126/science.1239918 Kieft, E. (2012). Oorlogsmythen. Willem Frederik Hermans en de Tweede Wereldoorlog. De Bezige Bij. Kienstra, N. (2016). Effectief filosoferen in de klas: Docenten zelf lesontwerpen laten maken in het schoolvak filosofie (Dissertatie). Radboud Universiteit Nijmegen. Kintsch, W. (1998). Comprehension: A paradigm for cognition. Cambridge University Press. Klein, J., & Schnackenberg, H. (2000). Effects of Informal Cooperative Learning and the Affiliation Motive on Achievement, Attitude, and Student Interactions. Contemporary Educational Psychology, 25(3), 332-341. https://doi.org/10.1006/ceps.1999.1013 Klijnstra, T., Ruijs, G., Stoel, G., & Boxtel, C. van (2022). Sociaalwetenschappelijk redeneren bij maatschappijwetenschappen. Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken. Klinkenberg, S., & De Vroomen, J. (1988). Tussen Apollo en Hermes. Hoofdstukken uit de geschiedenis van het moedertaalonderwijs in en buiten Nederland. SLO. Knuvelder, G. (1964). Bestaat Dorbeck? Raam, 4, 55-61. Geraadpleegd 10 mei 2021, van www. dbnl.org/tekst/_raa001196301_01/_raa001196301_01_0034.php Koek, M. (2018). Frustratie is goed: Kritisch denken in de literatuurles. Levende Talen Magazine, 105 (special), 6-9. Geraadpleegd 12 april 2021, van https://lt-tijdschriften.nl/ojs/index.php/ltm/ article/view/1807 Koek, M. (2022). Think Twice. Literature lessons that matter (Dissertatie). Universiteit van Amsterdam. Koops, E. (z.d.). De hbs, de ‘beste school van Nederland’ (1864-1974). Historiek.net. Geraadpleegd 10 februari 2021, van www.historiek.net/de-hbs-de-beste-school-vannederland-1864-1974/71610/ Kooyman, A. (2002). Uit de donkere kamer. Essays over en interpretaties van Hermans’ Donkere kamer van Damokles. Alexandria editions. Kranenburg, K., Slot, M., Staal, M., Leurdijk A., & Burgmeijer, J. (2006). Serious gaming; Onderzoek naar knelpunten en mogelijkheden van serious gaming. TNO Kuhn, D. (2001). Why development does (and does not) occur: Evidence from the domain of inductive reasoning. In J. McClelland, & R. Siegler (Reds.), Mechanisms of cognitive development: Behavioral and neural perspectives (pp. 221-249). Erlbaum.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw