120 Hoofdstuk 5 label ‘mening’ (34), ‘wens’ (13), ‘herkenning-positief’ (20) en ‘herkenning-negatief’ (2) geven informatie over de visie van de docenten. 20 opmerkingen vallen onder het label ‘herkenning-neutraal’, wat betekent dat docenten een voorgelegde situatie herkenden, maar daar verder geen oordeel interpretatie bij gaven. 5.3.2 De lespraktijk Om een beeld te schetsen van de gerapporteerde lespraktijk zijn de opmerkingen met het label ‘doet dit zelf’ apart geanalyseerd. De resultaten staan in Tabel 5.8. Tabel 5.8 Verdeling van de opmerkingen binnen het label ‘doet dit zelf’ per bevraagde docent Docent Historisch Tekstgericht Contextgericht Lezersgericht Overig 1 1 6 11 12 0 2 12 5 8 5 0 3 12 13 7 3 0 4 4 9 1 4 3 5 2 3 8 15 0 6 6 17 4 7 1 7 3 4 12 6 6 8 1 17 5 6 2 9 2 7 4 1 0 Totaal 43 81 60 59 12 In Tabel 5.8 is te zien hoe de opmerkingen met het label ‘doet dit zelf’ zijn verdeeld over de deelnemende docenten. De verdeling van de opmerkingen met het label ‘doet dit zelf’ is vergelijkbaar met die van het totale aantal opmerkingen (zie Tabel 5.6). De meeste opmerkingen zijn tekstgericht (81). Onder de contextgerichte benadering vallen 60 opmerkingen en onder de lezersgerichte benadering 59. Met betrekking tot de historische benadering zijn 43 opmerkingen gemaakt. In de categorie ‘overig’ zijn 12 opmerkingen gemaakt die informatie geven over het handelen van de docent in de lespraktijk. Historische benadering De historische benadering krijgt, afgaande op het totale aantal opmerkingen, de minste aandacht. Twee docenten hebben over deze benadering meer opmerkingen gemaakt dan over andere benaderingen, terwijl de meeste andere docenten slechts een paar opmerkingen binnen deze categorie maakten. Nadere analyse van de opmerkingen laat
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw