8.1 Inleiding..........................................................................................................188 8.2 Van uitgangspunten naar ontwerpregels.......................................................188 8.3 Beschrijving van het verloop van de game.....................................................196 9. De eerste onderzoekscyclus: het redeneermodel....................................................203 9.1 Inleiding..........................................................................................................204 9.2 De lessenreeks.................................................................................................204 9.3 Het verloop van de ontwerp- en onderzoeksfase............................................207 9.4 Analyse van de resultaten en evaluaties.........................................................208 9.4.1 Zelf redeneervragen formuleren............................................................209 9.4.2 Redeneren..............................................................................................212 9.4.3 Het formuleren van een totaalinzicht....................................................235 9.5 Motivatie en leren...........................................................................................238 9.5.1 Geschiktheid van de roman...................................................................238 9.5.2 Motivatie................................................................................................239 9.5.3 Leren......................................................................................................240 9.6 Conclusies en implicaties voor het ontwerp...................................................242 9.6.1 Conclusies over het redeneermodel........................................................243 9.6.2 Implicaties voor het ontwerp.................................................................246 10. De tweede onderzoekscyclus: een volledige opdrachtenreeks.............................249 10.1 Inleiding........................................................................................................250 10.2 De lessenreeks...............................................................................................250 10.3 Het verloop van de ontwerp- en onderzoeksfase..........................................256 10.4 Analyse van de resultaten en evaluaties.......................................................258 10.4.1 De redeneerresultaten van de leerlingen..............................................259 10.4.2 Het redeneren van de leerlingen..........................................................277 10.4.3 De presentatie van het verhaal.............................................................282 10.5 Motivatie en leren.........................................................................................284 10.5.1 Motivatie..............................................................................................284 10.5.2 Leren....................................................................................................287 10.6 Conclusies en implicaties voor het ontwerp..................................................290 10.6.1 Conclusies.............................................................................................291 10.6.2 Implicaties voor het ontwerp...............................................................297 11. De derde onderzoekscyclus: het volledig digitale ontwerp..................................301 11.1 Inleiding........................................................................................................302 11.2 De lessenreeks...............................................................................................302 11.2.1 Aanpassingen op basis van onderzoekscyclus 2...................................303 11.2.2 Opzet en vormgeving...........................................................................306 11.3 Het verloop van de ontwerp- en onderzoeksfase..........................................313 11.4 Analyse van de resultaten en evaluaties........................................................318 11.4.1 De redeneerresultaten van de leerlingen..............................................319 11.4.2 Het redeneren van de leerlingen..........................................................334 11.4.3 De presentatie van het verhaal.............................................................338
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw