Vivian van Breemen

304 Ev eurreoips te sEeu rs oe pc ue rs iet iws aetti -e etnr arnecgheel gs eivni ndge dpaetr ei oedneutiut gs es ev ne r2v0a1n1s ee nc u2r0i t2i s1a. tSi ei ntdr as n2c0h1e1s een significant deel van de securitisatie op eigen balans moet houden, zogeheten skin-in-the-game. Het doel van deze regel is om de belangenverstrengeling tussen bdeelveigjfgveoros regneuscithgreevveerns mteevtehromdeinsdteerkeienz. eDneoumitgever krijgt de optie om uit één van skin-in-the-game te houden. Terwijl awl li ej zmi eent h do adte sz oo wp eg le lbi jeklee gr gi sei rc so, v uo iettg we voerrdse na l sg ekzreet ddi oe tobr ewo oe tr -d ee nl a raer gs evl geer vs ci nhgi l, l leant ed ne risicoprofielen toekennen aan de verschillende methodes. Onze resultaten laten bmijevtodoerbeeld zien dat beleggers hun risicopremie verlagen voor transacties vertical slice of on-balance sheet methode, ten opzichte van de first loss tranche methode. Ook geven de resultaten weer dat kredietbeoordelaars meer mmoeteidtee hebben met het bepalen van een kredietbeoordeling voor transacties first loss tranche methode. Wij concluderen dat, ondanks het wettelijk minimumniveau van skin-in-the-game door uitgevers, de belangenverstrengeling tkuasnsekniedzeenbeulietgvgeerrscehniluleitngdeveer niet (volledig) wordt opgelost doordat de uitgever risk retention methodes. Hoofdstuk 7: Algemene discussie & conclusie In hoofdstuk 7 vatten we de belangrijkste bevindingen van onze studie samen eb ne oboer adne tl iwn og oe nr dne ine twael l edeen hwo oo frddoenndbe er zï novelkosevdr adaogo. rWhee tc ok nr ec dl ui edterri es inc od avta nk rdeed iseet -- cmuarri tki tscaot ni ec-ut rrar ne ns at icet i ee ,n mr aa tai rn go os kh odpopoi nr ga ng edde rr ae g f, aici )t otreekno. r At kl so mv oi nogrebne ei lnd wd eo to- r ein) rl eeng de leg ek vr ei ndgi e, tebne ioi io) r idnecloa na sr si s. tOe no tki el as at tu sosnezne ds et ukdrieedzi ei et nb edoaotr bd ee ll ei ngggeenr sv va enr vt reor us cwhei ln- oz ipc hd oe okkr e( dd ei eetlbs )e oboerwd ue lsitn zgi j(nmveatn naadmd ei t i ionn edlee Ar ims i ec or i’ sk.aOa nn szee bmeavri kntd) i, nmg eana rz idj na tr ez li -j evant voor regelgevers, beleidsmakers, toezichthouders en beleggers. Op basis

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw