Vivian van Breemen

301 van hun risicopremie. In deze studie analyseren we collateralized loan obligation (CLO) tranches die zijn uitgegeven en verkocht tussen 1997 en 2015. De resultat- ee nt bleaot eonr dz ei el inn dg ai tn bheel et gbgeeprasl ei nndvearnd ahaudn i rni sbiecloapnrgermi j ki ee. mMaataer vwe ret rc oo un ws t ea nt eor pe nd eo ok kr eddai t- ei nr ds ieg nE iuf ircoapnetsee vme rasrckhti. l lZeon i zs i hj ne tt uvsesret nr obuewl eegng ienr sd ien kdr ee dAi me t eb reiok oa radnes lei nmg asrt ke tr keenr dbi iej dt i eo nAeml ee frai kc taoarnesne mb ee leengegme re. nD iana hr nuanarsits li ac ot epnr edme iree, sbuol vt aetne no pz ideen kdraetd bi eetlbe eg og oe rr sd ea ldi nd gi -, bd iej vgoroorobt et ee lvda dn eede ens di gena fl )a. c Ot oorke nh ivearnvde er tsreocuuwr iet ni s aAtmi e e(rzi ok aa lasnhs ee t baealne tgagl et rr sa nmc eh ee rs oe np design factoren dan de Europese beleggers. Na de mondiale financiële crisis is hs teatbvi ee rl tgr eo bu lwe ve ennv, atne rAwmi jel rhi keat avnesret rboeul ewgegne rvsainn kE ruerdoipe et bs ee oboerlde eg lgi ne rgse na amn izni eonf lmi j ke ei sr go ev de ra at li dj dndaadnehcerti svi se.rHt reotuvweer nt r ovua wn eEnu rvoapneAs embe er il ke ag ag ne rsse. bTeelveegngse rl as tiesnd du es srteasbuilet laetr- en zien dat alleen Europese beleggers rekening houden met de grootte van de obligatie uitgever in het bepalen van hun risicopremie voor CLO tranches; het vd ee r st rt uo du iwe ezni ei ns gdraot t eh re ti na ah ne ts cgheevrapl ev na ne ne evne kr sl eoienpeeol ebnl i gv aa tni ek ur ei tdgieevt es tra. Tnedna as rl odtet ne lvaaant kC rLeOdsi .e Dt bi et oi so rmd ee tl i nnga smb eu rheeatu gs eeveanl i inn vdeer sAemreerl ai kt iaea nhseee fmt amr ek tt , dwe arai rs i bc oe lpergegme ri es ev ae nn hogere prijs vragen wanneer kredietstandaarden worden versoepeld. Hoofdstuk 3: Security design and credit rating risk in the CLO market In hoofdstuk 3 onderzoeken we de mate waarin de complexiteit van een secu- ritisatie design impact heeft op rating shopping en rating catering gedrag. We aAnl laelryeseerrsetnl aCtLe On dt rea nr ec shuelst adt ieen zzi ji ne nu di tagte gdeevceonmepnl evxeirtke oi tc vhat nt uesesne ns e1c9u9r 6i t ies na t i2e0 d1 e3-. sign inderdaad rating shopping en catering gedrag beïnvloedt en dat er verschil Chapter 8 - Samenvatting (Dutch Summary)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk4NDMw